[VIDEO] Bibir Tak Lekang Selawat, Aliff Aziz Dapat Hidayah Sertai Kumpulan Tabligh

Nama pelakon Aliff Aziz cukup dikenali ramai apabila terlibat dengan pelbagai isu yang berulang kali sebelum ini.

Namun siapa sangka, kini Aliff tampil dengan perubahan yang baru selepas diberi hidayah Allah utuk kembali kepada fitrah.

Menerusi laporan YOY.MY, Aliff memulakan penghijrahannya kepada Allah adalah melalui perkongsian di Instagram (IG) di mana dia ternampak muatnaik IGTV daripada Faizal Ismail (FBI).

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@iamaliffaziz)

Hidayah datang masa scroll Instagram

“Nak dijadikan cerita pada mulanya saya tengok ruangan explore di Instagram…macam-macam orang post.

“Tiba-tiba terlintas perkongsian abang FBI, dia pun dah pakai kopiah… saya pun tengok IGTV dia sampai habis.

“Pada waktu tu tak tahu apa yang gerakkan hati saya… saya sendiri hantar DM (mesej langsung) di Instagram Dakwah Tabligh Malaysia.”

Hati mula goyah cari alasan tak nak pergi

Tambah Muhammad Aliff Aziz, selepas beberapa hari dia dihubungi oleh seorang wakil daripada jemaah berkenaan yang mempelawanya untuk keluar selama tiga hari

Walaupun begitu, Aliff mengakui ketika itu hati dia berbolak balik dan goyah serta cuba menggunakan alasan temu janji doktor bagi melepaskan diri daripada sertai jemaah tersebut.

“Tapi akhirnya apabila saya fikir balik, tiada siapa pun yang paksa. Maksudnya Allah yang gerakkan hati saya untuk DM tabligh.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by (@iamaliffaziz)

Nekad untuk turut serta

“Saya fikir dan terus nekad untuk turut serta. Kalau saya tolak peluang ni, saya tak boleh nak salahkan kalau tak dapat apa yang dia nak bagi.”

Pada masa sama, Aliff bersyukur apabila ditunjukkan jalan untuk mendekati Allah. Katanya yg merupakan suami kepada Bella Astillah,27.

Layanan baik tanpa menghiraukan latar belakang

Bercerita lagi dengan wajah yang tenang, dia juga gembira apabila diberi layanan yang baik tanpa menghiraukan latar belakang atau pangkat.

“Mereka layan dengan baik tanpa menghiraukan latar belakang atau pangkat, tak menilai atas status kita. Allah bagi sedikit rasa manis… MasyaAllah.

“Tapi hakikatnya mana mungkin yang mendengar rasa apa yang kita rasa.

“Kalau nak rasa memang saya syor jangan lepaskan peluang tu. Sepanjang keluar saya nampak adab in real life.”

Aliff sempat berkongsi perkara itu melalui video berdurasi 14 minit yang mengupas tajuk ‘sebuah penghijrahan’ yang dikongsikan di Instagram Dakwah Tabligh Malaysia.

Aliff yang merupakan penyanyi lagu Sayang-Sayang itu berusaha memperbaiki dirinya untuk melakukan perubahan sejak dihimpit dengan pelbagai kontroveri.

Dalam masa yang sama dia juga mahu membuang tatu pada badannya.

Seperti yang kita sedia maklum, Aliff pernah membuat keputusan untuk tinggal bersama keluarganya di Singapura sebelum dia kembali ke pangkuan isteri dan anak-anak di Malaysia pada Disember tahun lalu.

Aliff mendirkan rumah tangga dengan Bella pada 9 September 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Muhammad Ayden Adrian, 3, dan Ara Adreanna yang kini berusia setahun.

Default image
admin
Articles: 750