[VIDEO] “Habis 3 rumah dia sidai baju” Gadis Tekejut Pagar Rumah Penuh Pakaian Jiran

Hidup berjiran membawa penuh kebaikan sekiranya saling menerapkan nilai-nilai murni yang baik antara satu sama lain.

Tidak kira kehidupan di bandar mahupun di kampung, pastinya akan ada permasalahan yang wujud ekoran sikap jiran yang tidak bertanggungjawab dan hanya mementingkan diri sendiri.

Terbaru, tular sebuah video mengenai ‘kerenah’ jiran yang dikatakan suka sidai baju di pagar rumah orang lain mencuri perhatian ramai.

Difahamkan, wanita ini pulang dari Lumut, Perak terkejut apabila pagar rumahnya dijadikan ampaian oleh jirannya.

Apa yang lebih menyakitkan hati, rupanya dia tidak keseorangan kerana bukan pagar rumahnya sahaja yang dijadikan ampaian malah rumah-rumah yang lain turut dijadikan tempat untuk menyidai pakaian.

“Aduhai lah jiran! Balik-balik dari Lumut tengok rumah dah penuh dengan kain. Habis 3 rumah dia tumpang sidai kain. Tak pernah dibuat orang.”

“Tak tau nak marah ke nak gelak. Masalahnya ingatkan jiran sebelah. Rupanya jiran 4 buah rumah. Rumah dia dekat corner lot. Jauh betul dia sidai.”

Video yang tular di laman TikTok:

@msriya.1 Tak tau nak marah ke nak gelak😅🤣 #fypシ ♬ bunyi asal – Riya Az

@msriya.1 Balas kepada @msriya.1 ♬ bunyi asal – Riya Az

Ketika artikel ini ditulis, video tersebut telah meraih 368.6K tontonan, 7607tanda suka, 996 komen dan 314 perkongsian di TikTok.

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen ‘pening’ dengan karenah jiran yang seolah-olah tidak prihatin sesama jiran. Ada juga netizen yang berkongsi pengalaman yang sama dimana jiran ‘selamba’ buat pagar rumah seperti ampaian sendiri.

“jiran aku lagi la sidai dia punya karpet seminggu weh dekat tebing aku.. punya laa sakit mataaku tengok”

“tulis 3 helai RM10 mesti laku..”

“ampaia baju bukan mahal sangat pun.. nak murah beli deat shopee”

“jiran saya ni hari-hari dia pergi sidai kain dia dekat pagar saya siap pakej baju dalam seluar dalam”

Kredit: YOY Network

Default image
admin
Articles: 917