[VIDEO] “Saya berani kerat jari..” Dituduh Tak Beri Nafkah Pada Anak Saudara, Ali Puteh Jelaskan Kes Mahkamah Belum Selesai

Seperti yang kita sedia maklum, ibu kepada pelawak Ali Putih baru sahaja kembali ke pangkuan ilahi pada hujung bulan September lalu akibat menghidapi penyakit masalah buah pinggang.

Ini bukan merupakan perkara yang mudah buat Ali susulan abang ya yang juga dikenali sebagai Abam Bocey menghembuskan nafas terakhir pada tahun lepas.

Terbaru, Ali putih mendakwa bahawa ibu tercinta langsung tidak berjumpa dengan balu Abam atau cucunya.

Kenyataan tersebut juga diulas melalui rancangan Melodi yang dimuatnaik di laman Youtube.

Mengulas lanjut, sebulan sebelum pulang ke rahmatullah, Allahyarharmah ibunya sendiri menghembuskan nafas lega dan memaklumkan bahawa dia tidak kisah mengenai perkara tersebut.

Sehingga tahap Allahyarham Abam dianggap tidak tinggalkan zuriat demi menghilangkan rasa rindu.

Namun walau bagaimanapun, sebagai seorang ibu, dia menitipkan doa kepada dua beranak itu kerana walau apa pun terjadi mereka tetap merupakan darah daging sendiri.

“Untuk hilangkan rindu mak ni, mak anggap abang kau ni tak kawin, abang kau tak ada tinggalkan zuriat dia, anak dia”

Seperti yang kita tahu, nama Ali Puteh sentiasa dihimpit dengan kontroversi antaranya Ali dituduh tidak memberi nafkah kepada anak saudaranya yang merupakan anak tunggal Abam Bocey atau lebih dikenali sebagai Syed Umar Mokhtar bin Syed Mohd Ridzuan yang juga merupakan anak kelahiran Gombak, Selangor.

Mengulas kepada isu hangat tersebut, Ali putih menjelaskan bahawa urusan mereka di mahkamah sebenarnya belum selesai.

Oleh sebab itu, Ali mengambil keputusan untuk tidak mengambil serius akan segala tomahan dan hanya ‘melayan’ sahaja komen netizen sambil menunggu keputusan daripada pihak mahkamah.

“inshaallah kalau tiada apa apa, sebelum bulan 12 benda ni akan selesai”

Tanpa hanya mendengar sebelah pihak, Melodi juga turut menemu bual Hidayah bagi mendapatkan keterangan agar tidak berlaku salah faham.

Namun Hidayah hanya memaklumkan dia tidak dapat menjawab persoalan tersebut apabila ditanya bagaimana dia mendapat tahu perkhabaran ibu mertuanya yang baru sahaja meninggal dunia.

“Saya minta maaf sangat-sangat, soalan yang itu saya tak dapat nak jawan, doa yang baik-baik untuk saya dengan anak saya, Hamzah. Biar masa yang menentukan”

Menerusi video tersebut, Hidayah membuat keputusan untuk tidak mengulas sebarang kenyataan sebaliknya hanya berkongsi tentang perkembangan Hamzah yang makin banyak telatahnya.

Sudah tentu, hal ini mendapat perhatian daripada warga netizen dan antaranya adalah:

“Betul… dlm islam sendiri mmg tanggungjawab pakcik2 utk beri nafkah pada anak saudara .. jangan tunggu mahkamah.. tu mmg tanggungjawab..”

“Rasanya dah boleh agak knp Dayah tu buat MCM tu..sebab Kene pulau dgn keluarga mertua..ingat dia tu patung ke..dia Pon ada maruah dia…org dah tawar hati…kalau aku mati hidup semula Pon tak nak aku jumpa org MCM ni”

“Klu ko tau tnggungjawab ko bankin je la singgit dua duit poket ko.klu benci nk jumpa la.bnyak jlnnya.skang senang je.bkn rugi pun nk bg ank yatim.darah daging ko plk tu..mujur la balu ada kluarga n bleh berdikari..klu nk tunggu faraid dia,kering la dua beranak tu.”

“1 je nk ckp.. semoga dayah n ank nya d permudahkan semua urusan dan sentiasa d lapangkn rezeki dan sentiasa d dlm lindungan Allah SWT Aamiin”

Default image
admin
Articles: 818