“Sebelum kahwin dengan aku suami berhasrat untuk ceraikan madu aku tapi sampai harini masih tak ceraikan,”

Asalamaulaikum min. Hide profile ok. Dipendekkan cerita. Aku isteri kedua pjj dengan suami. Jarak perjalanan antara kami hampir 4 jam.

Kami berkahwin secara baik dengan perintah makhamah. persetujuan bersama giliran BERMALAM aku 3 hari Dan madu ak 4 Hari.

Begitu la seterusnya. Mesti ramai yang Akan maki, Hina sebab menjadi isteri kedua Kan sebab bagi makcik bawang Pak bawang sekalia isteri pertama la yang baik, isteri kedua la yang selalu jahat. Sebab kamu Tak pernah berada di tempat aku Dan Tak Kan pernah Ada.

Di awal perkhawinan kami memang suami berlaku Adil walaupun banyak Masa di habiskan disana. Makin lama Makin menjadi perangai suami.

Dulu setiap minggu Masa giliran aku Suami akan datang mengikut giliran tapi sekarang suami cuma datang 2 minggu sekali. 2 minggu sekali di hulur la rm50. Kelakar kan.

kalau seminggu sekali dia datang dapat la rm200. kalau 2 minggu sekali dapat la rm100. bukan isu duit aku nak cerita. lepas ni mungkin bertukar menjadi sebulan sekali mungkin.

Suami aku seorang yang sangat berpangkat. Gaji dalam 6,7k sebulan. Sama macam madu aku. Aku cuma 3k jer sebulan.

Tapi semua komitmen aku bayar sendiri, loan rumah, kereta, anak semuanye aku tangung sendiri. Aku tak pernah mintak pun duit dia. berbanding dengan apa yang disediakn untuk madu aku, semuanye suami aku tangung.

Untungkan. dah la Masa aku sekarang Masa madu Masa madu kekal Masa madu. bukan taknak mintak cerai, suami aku yang Tak nak bercerai.

Sebelum berkahwin dengan aku suami Ada berhasrat untuk ceraikan madu aku tapi sampai harini suami masih tak ceraikan.

Aku heran macam Mana suami aku boleh hidup dengan dia tanpa perdulikan serta tidak bertanggungjawab pada aku sedangkan madu aku dah 2x pregnant entah anak siapa. sampai harini dia boleh pelihara anak Tak sah taraf tu dalam rumah mereka tanpa Surat beranak. hebat Kan madu aku guna2 Kan suami aku.

Paling aku terasa Kan. Bila aku WhatsApp or call suami. Suami tak layan. Berbeza sangat dengan dulu selalu call Dan Whatsapp nak pergi kerja, balik kerja.

Sekarang aku Rasa sangat sunyi Dan sakit hati.. nak kata tak ade Iman di hati, sejak pertama Kali kami khawin sampai sekarang bila dia Ada dengan aku kami selalu solat berjemaah. kalau aku WhatsApp suamiku 2 hri pn belum tentu dia baca Dan balas.

Tapi bila madu aku yang WhatsApp laju jer dia buka baca Dan balas.. sedangkan aku pjj. banyak Benda,banyak luahan,banyak cerita yang aku nak bagithu dia. sedangkan Masa madu aku hari2 dengan dia, xcukup lagi ker. siang hri berkerja WhatsApp 24 jam, malam bertentang mata. Sedangkan aku balik kerja just pandang dinding.

Bercakap dengan dinding. Buntu dah dengan segala sikap suami aku. Ape lagi yang harus aku buat? Kalau kuasa talak di tangan aku.

Dah lama aku ceraikan dia. Aku Tak nak buang duit Naik turun makhamah semata2 nak tuntut cerai.. sebab aku Tau dia tak kan ceraikan aku.

Kalau tak dah lama madu aku kena cerai sebab anak Tak sah taraf dia. mesti orang cakap aku reka cerita kan. Aaku selalu cheak status dengan JPN.l dll.
cukuplah segala beban aku tanggung selama ni..

Buat suamiku hargailah aku. Jangan la sia2 kan aku. kalau Kau Rasa Tak perlu aku, lepaskan aku dari hidup Terus tersiksa. buat madu aku.

Kau beruntung sebab walaupun anak Tak sah taraf Kau lahirkan, suami tetap Ada dengan kau. walaupun budak Tak guna tu sampai harini tiada surat beranak. Aku pun Tak Tau ilmu ape yang Kau guna. Hebat Kan.

Perkara Paling aku kesalkan adalah menjadi isteri kepada kamu. Masa aku alahan teruk aku drive sendiri pergi hospital. kena admit wad pun semuanye aku sendiri..apa yang aku nak makan.aku Cari sendiri. Sedihnya.

Default image
admin
Articles: 818

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.